FANDOM

Drogos, bankier, właściciel Banku Drogosa w Królewcu, domniemany członek Tajnej Rady Królewieckiej, emerytowany żołnierz.
Drogos.jpg

HistoriaEdytuj

W czasach rządów Halissy i Hellsterna Drogos służył w wojsku w garnizonie w Białym Jarze, gdzie później awansował na sierżanta i dalej na kapitana. Był następnie odpowiednio szkolony (ekonomia, szpiegostwo, dywersja, przesłuchania) i po osiągnięciu celujących wyników przeniesiony do specjalnej jednostki kontroli wojskowej i bezpieczeństwa.

Brał udział w Wielkiej Wojnie z Koboldami za panowania Zaireana Młodszego. Ranny, został zwolniony ze służby i założył karczmę w Królewcu. Wkrótce dzięki pomyślnemu obrotowi okoliczności przejął spalony budynek kościoła i założył w nim bank. Odniósł kontuzję prawej nogi w trakcie pojedynku z Kortem Visare.

Bank DrogosaEdytuj

Najbardziej strzeżona budowla w Królewcu. W Banku oprócz Drogosa pracują m.in. Karl (jubiler) oraz Kort Visare (egekutor długów). Bank udziela pożyczek, przjemuje kredyty, handluje nieruchomościami oraz prowadzi konta oszczędnościowe i rachunki bieżące.

Waluta DrogosaEdytuj

Oficjalną walutą Nahar jest Talar naharski, wprowadzony przez Bank Drogosa. Od października 1389 RD bank emituje walutę w następujących nominałach:

  • miedziak (2 sm) - moneta miedziana
  • srebrnik (1 ss) - moneta srebrna
  • ćwierćtalar (5 ss) - moneta srebrno-złota
  • półtalar (1 sz) - dawniej kraken; moneta złota
  • talar (2 sz) - moneta złota z platynową obwódką
  • banknot o wartości 10 talarów
  • banknot o wartości 20 talarów
  • banknot o wartości 50 talarów

Wprowadzenie przez Bank Drogosa i Nahar waluty papierowej wywołało spór ekonomiczny pomiędzy Bankiem Drogosa a Bankami Wrót Zachodu. Incydenty z użyciem przemocy doprowadziły do napięć pomiędzy Wrotami Zachodu a Nahar.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki